25 lat SMS-owania – ważna rola krótkich wiadomości w biznesie

Dwadzieścia pięć lat temu inżynier Neil Papworth, pracujący w dziale prac badawczo-rozwojowych firmy Sema, wysłał pierwszego SMS-a. Prosta wiadomość „Happy Christmas” rozpoczęła nową erę komunikacji. Choć od tamtej pory pojawiło się szereg nowych sposobów komunikowania, SMS-y nadal pełnią ważną rolę, zarówno w życiu użytkowników prywatnych, jak i działalności biznesowej firm.

Krótkie wiadomości tekstowe ułatwiły życie miliardom ludzi na całym świecie. Szybko stały się też jednym z podstawowych sposobów komunikacji z drugą osobą. Jak pokazuje portal Statistic Brain, w 2000 roku w ciągu miesiąca na świecie wysyłano 12 milionów SMS-ów. W czerwcu tego roku było to już 781 miliardów. To oznacza, że każdego dnia, a nawet w każdej godzinie, powstają ogromne liczby wiadomości. Niewiele zmienił w tej kwestii dynamiczny rozwój komunikacji mobilnej i rosnąca popularność mediów społecznościowych, w tym często związanych z nimi aplikacji do komunikacji. SMS-y są niezmiennie darzone dużym zaufaniem przez użytkowników smartfonów.

Potwierdza to raport „Komunikacja SMS w Polsce 2015”, w którym ankietowani wskazali najważniejsze ich zdaniem zalety SMS-ów. Polacy najbardziej cenią je za prostotę korzystania, łatwy dostęp i szybkość dostarczania wiadomości. Chwalą sobie też ich niepodważalną uniwersalność.

SMS-y mogą pełnić ważną rolę również w biznesie. Wielu przedsiębiorców już dzisiaj wykorzystuje ich atuty, by skutecznie promować swoje produkty lub usługi, a także budować lepsze relacje z klientami. Trudno nie dostrzec zalet tej metody komunikacji:

infografika_SMS3

SMS-y mogą pełnić rolę informacyjną i na przykład wskazywać klientowi ostatnie zmiany w statusie złożonego zamówienia. Mogą również działać jako skuteczny sposób promowania oferty, choćby poprzez wysyłane do zarejestrowanych w bazie konsumentów kody rabatowe na wybrane produkty. Oczywiście o sukcesie w tym przypadku również decyduje dobrze opracowana, przemyślana strategia. Spamowanie wiadomościami nie będzie nigdy dobrze widziane przez odbiorców i na pewno nie wpłynie na tworzenie pozytywnej więzi z klientami. SMS-y mogą pomóc w budowaniu Customer Experience, ale tylko jeśli zostaną wykorzystane we właściwy sposób. Odpowiednio targetowane komunikaty czy też wykorzystanie SMS-ów jako narzędzia komunikacji z biurem obsługi klienta są pierwszymi z brzegu przykładami przemyślanego wykorzystania możliwości i zalet SMS-ów.

Świętując 25. rocznicę wysłania pierwszego SMS-a, zastanówmy się nad skutecznymi metodami wykorzystania ich w naszym biznesie. A później, w wolnej chwili, wyślijmy miłą wiadomość komuś bliskiemu naszemu sercu.

Źródła:

https://www.vodafone.com.mt/vodafone-news-details/1594
https://www.marketingprofs.com/chirp/2017/32612/sms-is-on-the-rise-for-business-trends-and-stats-infographic
https:// www.textrequest.com/blog/texting-statistics-answer-questions/
https://www.statisticbrain.com/text-message-statistics/wlan-2088659_1280

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.