Augmented Reality w branży nieruchomości

Augmented Reality to technologia z ogromnym potencjałem, co potwierdzają coraz liczniejsze przykłady zastosowań, ale też prognozy analityków z całego świata. Szybko adaptują ją m.in. firmy działające na rynku nieruchomości. To właśnie ich pomysłom przyjrzymy się w tym materiale.

Ożywić papier

Branża nieruchomości dynamicznie się rozwija i nieustannie szuka nowych, skuteczniejszych dróg dotarcia do klienta. Deweloperzy i agencje nieruchomości z zainteresowaniem patrzą w stronę nowych technologii, które zwiększają ich szanse na skuteczną sprzedaż domów, mieszkań czy powierzchni biurowych. Wszystko to opiera się na dążeniu do konkretnego celu, by zaoferować potencjalnemu nabywcy szybki i wygodny dostęp do informacji, a jednocześnie efektywnie oddziaływać na jego wyobraźnię. Nawet najlepsza prezentacja i projektowany tygodniami katalog reklamowy nie zrobią takiego wrażenia, jak nowatorskie podejście do tematu promocji.

Tu wkracza właśnie rzeczywistość rozszerzona. Dzięki niej wszystkie grafiki, plany i zdjęcia sprzedający mogą „ożywić”, ułatwiając tym samym klientowi zapoznanie się z zagospodarowaniem przestrzennym danej inwestycji, położeniem interesującego go mieszkania czy rozkładem pomieszczeń w danym domu. A to wszystko przekłada się w dalszej perspektywie na oszczędności, związane z efektywniejszym wykorzystaniem czasu.

AR w branży nieruchomości

Augmented Reality łatwo dopasować do potrzeb i aktualnych możliwości technicznych czy finansowych firmy. W najprostszych modelach przedsiębiorstwa wdrażają AR, by przygotowane wcześniej katalogi uzupełnić o dostępne za pośrednictwem urządzenia mobilnego dodatkowe treści. Wystarczy, że nabywca zeskanuje stronę smartfonem lub tabletem, by uzyskać dostęp do witryny internetowej z większą liczbą zdjęć i danych, szybko wysłać przygotowanego maila z prośbą o prezentację obiektu w dogodnym terminie lub połączyć się z doradcą. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by nabywca mógł na własnym urządzeniu zmienić czasami trudny do odczytania plan w wizualizację 3D, w której łatwiej zrozumieć układ pomieszczeń i położenie okien czy drzwi.

A czy wiesz też, że drony przyspieszą transport towarów?

Augmented Reality w branży nieruchomości

Idąc dalej, organizacje sprzedające nieruchomości mogą za pomocą opisywanej technologii umożliwić konsumentom zwiedzanie dostępnych w sprzedaży lokali na własnych urządzeniach mobilnych. Wystarczy skan kodu, by telefon stał się oknem na inną rzeczywistość i umożliwił wirtualne przeniesienie się do środka danego domu czy mieszkania. To nie tylko ciekawa opcja dla sprzedawców, ale też przydatne rozwiązanie dla projektantów wnętrz, firm remontowych i sklepów sprzedających meble lub farby. AR pozwala precyzyjnie określić potrzeby klienta i tym samym uniknąć kosztownych nieporozumień. Znacznie przyspiesza i uprzyjemnia również klientowi sam proces organizacji danej przestrzeni.

Planuj i buduj z AR

Warto jednak w tym miejscu wspomnieć, że technologia nie zmienia tylko małego wycinka branży nieruchomości, którą są relacje z klientem końcowym. Augmented Reality to coraz częściej wydatna pomoc już na etapie planowania i budowania. Wizualizacje projektów przygotowane w wersji cyfrowej, prezentowane, omawiane i poprawiane dzięki technologii, pozwalają ograniczać koszty, przyspieszać pracę i na bieżąco kontrolować postępy czynione przez podwykonawców.

Nakłady na inwestycje w rozwój rzeczywistości rozszerzonej idą już w miliardy dolarów. Opisane wyżej przykłady dobitnie pokazują, że firmy, które tego nie dostrzegają, popełniają błąd. Traktowanie AR jako nowinki, podczas gdy jej adaptacja szybko postępuje, to oddawanie pola konkurentom.

Poszukiwany specjalista od AR

Rozwój technologii to nowe funkcjonalności dla konsumentów i przedsiębiorstw, ale również czynnik wpływający na większą sprzedaż urządzeń pozwalających używać rzeczywistości rozszerzonej. W kolejnych miesiącach bez wątpienia rosnąć będzie także zapotrzebowanie na specjalistów, potrafiących właściwie ją wykorzystać i wdrożyć. Branża nieruchomości jest kolejną, w której na znaczeniu szybko zyskują nie tylko technologie, ale też współpraca z zaufanymi partnerami, oferującymi wartość dodaną w postaci wiedzy i doświadczenia. Warto brać to pod uwagę w strategii rozwoju swojej firmy i budowania jej kompetencji na rynku IT.

Źródła:
https://www.propertyme.com.au/blog/industry-news/augmented-reality-real-estate-examples
https://youtu.be/LgBCkIDQjb0

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.