Bądź geniuszem z czystym biurkiem

Amerykańscy naukowcy co i rusz odsłaniają przed nami kolejne tajemnice świata i zaskakują wynikami swoich badań. Tym razem eksperci z Uniwersytetu Minnesoty przeprowadzili analizy, z których wynika, że bałagan na biurku może sygnalizować nieprzeciętny intelekt bądź wrodzone talenty właściciela. Nawet największy geniusz powinien jednak co jakiś czas uprzątnąć swoje miejsce pracy, a teraz jest ku temu najlepsza okazja, bo obchodzimy właśnie Dzień sprzątania biurka.

Nasza przestrzeń robocza rzadko kiedy wygląda jak z promocyjnych folderów i grafik. Obok szeregu niezbędnych nam w codziennych obowiązkach urządzeń, smartfonów, laptopów, monitorów, stacji roboczych, telefonów stacjonarnych i plątaniny kabli, trzymamy na biurkach segregatory, raporty, stosy ważnych papierów, tubki kremów, kubki z herbatą, filiżanki kawy, przekąski, kluczyki, karty dostępu i wiele innych przedmiotów, z których mniej lub bardziej regularnie korzystamy. To wszystko sprawia, że momentami nasze miejsce pracy jest niczym pracownia artysty, który właśnie poczuł wenę twórczą i całkowicie oddał się tworzeniu nowego dzieła/realizacji danego projektu.Schludne biurko

Choć naukowcy sugerują, że bałagan na biurku może być oznaką geniuszu właściciela, warto co pewien czas zadbać, by nasze miejsce pracy wyglądało czysto i schludnie. Odpowiednio zarządzana przestrzeń robocza pomaga pracować efektywniej, łatwiej odnajdywać się nawet w sytuacjach stresowych i dbać o bezpieczeństwo danych. Nie bez przyczyny coraz większa liczba przedsiębiorstw wprowadza w swoich siedzibach politykę czystego biurka (clean desk policy), a więc zbiór wytycznych dla pracowników, w jakim stanie powinni zostawiać swoje stanowisko na koniec dnia. To zapobiega potencjalnym wyciekom cennych informacji oraz dotarciu do istotnych danych przez osoby niepowołane.

Dbanie o porządek na stanowisku roboczym znacznie ułatwiają rozmaite narzędzia i akcesoria. W trosce o bezpieczeństwo posiadanych zasobów organizacje powinny inwestować w niszczarki, pamięci flash, w których zastosowano zaawansowaną ochronę danych czy zabezpieczenia do laptopów. Przydatne okazać się mogą również zwiększające komfort pracy zatrudnionych osób organizery z szufladami pod monitor lub drukarkę. Wpływają one nie tylko na ergonomię pracownika, ale również pracodawcy, który zyskuje bardziej zadowoloną, zdrowszą i tym samym sprawniej realizującą swoje zadania kadrę. Jednocześnie zwiększają bezpieczeństwo posiadanych zasobów i ograniczają koszty związane chociażby z kosztami pracowniczymi.

Jakie urządzenia i akcesoria z oferty ABC Data mogą zainteresować firmy pragnące zadbać o stanowiska pracy? Kolejne produkty przedstawimy w nadchodzących dniach na łamach ABC Data News. Zachęcamy do regularnego odwiedzania bloga, bo nie zabraknie również atrakcyjnych promocji dla Klientów ABC Data.

Źródło:

http://www.independent.co.uk/life-style/messy-desks-genius-sign-work-environment-creative-interesting-university-minnesota-a7834786.html

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.