Ekspert o… digital signage w 2017 roku

Członkowie Global Technology Distribution Council nie mają wątpliwości – żyjemy w erze digital signage. Branża nieustannie się rozwija, oferując nowe rozwiązania i wkraczając w kolejne obszary zastosowań. Jaki będzie dla rynku 2017 rok? O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy naszego eksperta.

W raporcie „Insights Into 2017” członkowie stowarzyszenia przewidują stabilny wzrost rynku digital signage. Technologia ma znaleźć zastosowanie w nowych branżach, co przełoży się na dalsze poszerzanie kanału B2B. Innowacyjne rozwiązania oferowane przez producentów mogą zwiększać popularność systemów i przekonywać kolejnych przedsiębiorców do inwestycji. Większe znaczenie ma mieć również oferowanie dodatkowych usług resellerom i integratorom, wspieranie ich przy tworzeniu contentu i instalacji systemów. Swoimi prognozami dla rynku digital signage w 2017 roku podzielił się Maciej Materna, Digital Signage Business Development Manager w ABC Data.

hand reaching images streaming from the deep

„Rynek systemów DS ma olbrzymi potencjał rozwoju. Są one stosowane w coraz większej liczbie branż, w których przedsiębiorstwom zależy na łatwiejszej, cyfrowej komunikacji z klientem. Najbliższe miesiące powinny przynieść dalszy wzrost . Niższe ceny i większa dostępność rozwiązań sprawiają, że nie tylko największe firmy, ale też te z sektora MSP zaczynają interesować się monitorami wielkoformatowymi i decydować na zastosowanie ich w konkretnych celach. Przedsiębiorcy przekonują się do digital signage, odkrywając jego zalety, jak prosta obsługa, oszczędność kosztów w porównaniu do tradycyjnych, papierowych form reklamy czy elastyczność. Dzięki nowym technologiom, jak cloud i IoT, mogą szybciej i łatwiej wdrażać rozwiązania digital signage i czerpać z nich większe korzyści, co też wpływa na wzrost sprzedaży. Regularnie rośnie popyt na modele o większej przekątnej paneli – to stała tendencja na rynku, którą widać od dłuższego czasu. Największą popularnością cieszą się sprawdzone rozwiązania, choć obserwujemy też wzrost zainteresowania nowymi technologiami. Integratorzy szukają dla swoich klientów ciekawszych i bardziej nietypowych rozwiązań, które pomogłyby im się wyróżnić.

Zobacz też: Komentarz naszego eksperta dotyczący cloud computingu

Rynek systemów DS nieustannie ewoluuje. Jeszcze kilka lat temu sama obecność ruchomych obrazów reklamowych mogła przyciągać uwagę. Obecnie coraz ważniejsza jest interaktywność i wykorzystanie możliwości Internetu Rzeczy oraz chmury w celu zaangażowania odbiorcy i dopasowania do niego przekazu. Przedsiębiorcy korzystają z atutów takich rozwiązań, by wysyłać zindywidualizowane, ukierunkowane komunikaty, ale też zdobywać przydatne informacje o odbiorcach. Być może w kolejnych miesiącach będziemy świadkami pierwszych kroków w kierunku Augmented i Virtual Reality, a więc technologii dalej zwiększających możliwości komunikacyjne firm.

2017 rok przyniesie stabilny rozwój rynku, wynikający z zainteresowania systemami DS ze strony coraz większej liczby firm. Kanał B2B będzie się poszerzał, a zadaniem dystrybutorów i integratorów będzie odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie, dzielić się posiadaną wiedzą i oferować produkty dopasowane do oczekiwań przedsiębiorstw. Wiele firm myśli o wejściu na rynek, ale nie ma doświadczenia w AV i musi budować swoje kompetencje w oparciu o doświadczenia innych. Przy odpowiednim wsparciu mogą one w pełni wykorzystać potencjał monitorów wielkoformatowych. Wartość dodana także i w tym segmencie IT nabrała poważnego znaczenia.”

W nadchodzących tygodniach eksperci ABC Data podzielą się swoimi przewidywaniami dotyczącymi innych segmentów rynku. Zachęcamy do zadawania pytań i sugerowania wartych omówienia tematów poprzez adres e-mail redakcja@abcdata.eu, a także media społecznościowe.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.