Klient, na którego możesz nie być przygotowany

B2B. Dla większości z nas to pochodzący z języka angielskiego skrót oznaczający transakcje pomiędzy przedsiębiorstwami (Business-to-Business). Być może niedługo oznaczać będzie też coś jeszcze innego – Bot-2-Bot Commerce, a więc pojęcie definiujące handel przyszłości.

Boty, programy wykonujące pewne czynności w zastępstwie człowieka, są już dzisiaj aktywnie wykorzystywane w komunikacji. Wspierają budowanie relacji z klientami i pełnią rolę wirtualnych asystentów, którzy udzielają potrzebnych informacji. Przyjmują zamówienia i uwagi, odpowiadają na pytania, tłumaczą zawiłości systemów, a nawet doradzają konsumentom podczas zakupów. Ich wykorzystanie w rozmaitych segmentach rynku i zadaniach nieustannie się zwiększa, bo pozwalają one często lepiej zadbać o klientów, zmniejszyć koszty przedsiębiorstwa i przyspieszyć pewne procesy, zastępując całe działy obsługi i szybciej odpowiadając na zapytania. Wraz z dalszym rozwojem sztucznej inteligencji i samych programów, może dojść do sytuacji, w której najpopularniejszą formą relacji handlowych stanie się wspomniane na początku Bot-to-Bot Commerce.Bot-2-Bot

Na czym miałoby to polegać? W miejsce klienta–człowieka zakupów dokonywał będzie reprezentujący go bot. Działający na określonych algorytmach, wyposażony w konkretne wytyczne od swojego właściciela i cele do zrealizowania w danym czasie. To właśnie ten program realizować będzie często żmudny proces wyszukiwania potrzebnych dóbr, porównywania ich cen i czasów realizacji dostawy w różnych punktach, by następnie dokonać zamówienia. Dla wielu działających obecnie na rynku firm oznaczać to może zupełnie nowe wyzwanie.

Nowy „klient” – bot – będzie wyposażony w dużo większą wiedzę i możliwości. Porównanie ofert poszczególnych przedsiębiorstw nie będzie dla niego stanowiło większego problemu i zajmie mu krótką chwilę. Zrobi przy tym wszystko, by jego właściciel był zadowolony z zakupu, dlatego dokładnie przenalizuje każdą ofertę, zwracając uwagę na najdrobniejsze detale, wpływające np. na sposób i czas realizacji zlecenia. Taki nowy rodzaj konsumentów może wkrótce stać się codziennością na rynku i zdecydowanie zmienić znane nam do tej pory zasady rządzące handlem. Już dzisiaj intrygująco zapowiada się walka, którą będą o niego toczyć przedsiębiorstwa z całego świata.

Firmy muszą odpowiednio przygotować się na takiego świetnie rozeznanego w rynku, zdecydowanego i mającego jasny cen klienta. Już dzisiaj powinny opracowywać właściwe strategie działania. Kluczowe może okazać się posiadanie własnych, odpowiednio przygotowanych botów, które będą w stanie prowadzić komunikację z programami klientów, starając się skutecznie wypromować i sprzedać produkty. Tak, by na koniec dnia ich właściciel – przedsiębiorstwo – mógł cieszyć się zyskiem.

Źródło:
https://www.linkedin.com/pulse/age-bot-2-commerce-upon-us-you-readying-yourself-allan-benassi

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.