Okulary dla twoich… uszu

Słuchawki bezprzewodowe czy z kablem? Douszne czy nauszne? Uniwersalne czy dedykowane konkretnej grupie użytkowników? Klienci mają dzisiaj mnóstwo możliwości i mogą wybierać spośród setek produktów, szukając tego idealnego modelu, na przykład z mocnym basem, ciepłym brzmieniem i dobrą sceną. Firmy z całego świata prześcigają się w oferowaniu nowatorskich rozwiązań, które przykują uwagę konsumentów i wyróżnią ich produkt. Wśród nowych i zdobywających coraz większe uznanie koncepcji jest ta… spersonalizowanych słuchawek.

I nie mówimy tutaj o produktach, w których każdy może stworzyć własny wzór grafiki lub dorzucić w wybrane miejsce zaprojektowany logotyp. Poprzez personalizację rozumiemy precyzyjnie dopasowany do użytkownika sposób przekazywania dźwięku przez słuchawki. Każdy z nas ma inny zakres słyszenia, do tego w inny sposób odbiera fale dźwiękowe lewym i prawym uchem. Nowoczesne słuchawki, za sprawą krótkiego badania dźwiękami, mają do tych indywidualnych różnic słuchacza się dopasować. Tym samym ma on zyskać nieznaną do tej pory jakość dźwięku i cieszyć się ulubionymi gatunkami muzycznymi odgrywanymi w sposób idealny dla siebie. Stąd też producenci promujący takie innowacyjne rozwiązanie nazywają je „okularami dla uszu”.Okulary dla uszu

Zaprojektowane algorytmy mają poprzez badanie ustalić, jaki jest zakres słyszalnych częstotliwości użytkownika oraz jakie ustawienia barwy, bassów i górnych dźwięków są przez niego najbardziej pożądane. Co ciekawe, testy udowadniają, że konsumenci zauważają różnice w muzyce słuchanej na zwykłych słuchawkach i takich spersonalizowanych. Okazuje się też, że indywidualne ustawienia mają znaczenie, a cechy słuchawek idealnie dopasowane pod jednego słuchacza, dla innego bywają trudne do zaakceptowania. Wszystko to ma swoje podłoże właśnie w odmiennych sposobach odbierania dźwięków przez różnych ludzi.

Zobacz też: które głośniki bezprzewodowe to wakacyjny hit

Omawiany koncept stanowi kolejne potwierdzenie aktualnego trendu na rynku. Niezależnie od segmentu i branży, klienci oczekują swobody wyboru i możliwości dopasowania produktów do swoich potrzeb. Dostrzega to coraz większa liczba producentów, czego efektem są właśnie takie koncepty, jak ten omówiony w tym felietonie – słuchawki umożliwiające stworzenie spersonalizowanego profilu słuchacza. Podobne rozwiązania, dedykowane konkretnym grupom i sprawdzające się w danych sytuacjach, oferują też twórcy akcesoriów gamingowych czy urządzeń mobilnych, o czym wspominaliśmy choćby przy okazji prezentacji konkretnych modeli na łamach ABC Data News.

Zainteresowany ciekawostkami ze świata technologii? Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych wpisów poświęconych nowinkom, ciekawym rozwiązaniom i rynkowym trendom, obserwuj profile ABC Data News w mediach społecznościowych.

Źródło:
https://techcrunch.com/2017/07/25/evens-h2-headphones-produce-sound-based-on-your-hearing-ability/

 

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.