Piłkarskie popisy na polu e-commerce

Podążanie za trendami w sprzedaży on-line to obecnie wymóg dla każdego sprawnie funkcjonującego i mierzącego w sukcesy przedsiębiorstwa. Doskonale potwierdzają to… kluby piłkarskie, które coraz częściej inwestują w nowoczesne rozwiązania e-commerce, by maksymalizować swoje profity.

pilka_in_1Piłkę nożną śmiało można nazywać już jedną z gałęzi gospodarki. Działalność klubów wpływa na rozwój turystyki, gastronomii, hotelarstwa i wielu innych branż, a także sprzyja budowaniu więzi społecznych w miastach i regionach. Funkcjonowanie największych rozgrywek europejskich daje możliwość stworzenia kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy. Obecnie najbogatsze kluby świata są warte setki milionów euro. Wiele z nich ma do zrealizowania cele nie tylko sportowe, ale też finansowe. Przychody na odpowiednio wysokim poziomie gwarantują im oczywiście sukcesy w ligach i pucharach, ale także zyski z różnych źródeł, w tym z e-commerce.

Przykłady klubów aktywnie działających w tym kierunku można mnożyć. W Polsce aktualne trendy w sprzedaży on-line stara się szybko wdrażać m.in. Legia Warszawa, która regularnie aktualizuje i usprawnia swój sklep internetowy. W grudniu obecny mistrz Polski uruchomił nową odsłonę strony, odpowiadając na zmiany w e-commerce w 2016 roku. Celem było stworzenie miejsca przejrzystego i przyjaznego kibicowi, witryny responsywnej i dobrze działającej nie tylko na komputerze, ale też na urządzeniach mobilnych. Wszystko w ramach odpowiedzi na rosnący procent ruchu generowanego w sieci przez m-urządzenia.

W stronę większej responsywności swojej strony internetowej poszedł też na początku 2017 roku reprezentant angielskiej Premier League, Southampton FC. Adaptacja działających w chmurze rozwiązań e-commerce’owych ma pomóc klubowi poprawić jakość obsługi kibiców i przyczynić się do zwiększenia przychodów z biletów. Wprowadzona platforma ma ułatwić fanom proces zakupu biletów na kolejne mecze ulubionej drużyny, ale też poprzez nowatorski system pozwolić posiadaczom karnetów odsprzedawać miejsca na spotkaniach, na których nie będą mogli lub nie będą chcieli się zjawić. Ma to pozwolić Southampton FC częściej zapełniać swój obiekt – St Mary’s Stadium. Warto też wspomnieć, że właściciele klubu zamierzają wykorzystać zebrane podczas transakcji i wizyt kibiców na stronie dane, by realizować inne cele swojej strategii digitalowej, m.in. oferować fanom lepiej dopasowane do nich produkty, usługi i treści.

Branża e-commerce rozwija się w Polsce i na świecie błyskawicznie. Kluby piłkarskie, jako przykład doskonale funkcjonujących przedsiębiorstw, pokazują, że tego rynku żadna mierząca w dalszy rozwój swojej działalności firma nie powinna lekceważyć. Kompleksowo wdrożone w organizacji narzędzia e-commerce pozwalają wyprzedzić konkurencję w wielu aspektach działalności i przyspieszyć planowany rozwój. Niezależnie bowiem od branży, celem każdego przedsiębiorstwa jest mistrzostwo.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.