Rosnąca rola urządzeń mobilnych w handlu elektronicznym – „Mistrzowie e-commerce”

Polska branża e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jej całkowita wartość może wynosić nawet 35 miliardów złotych i każdego roku rośnie o kilkanaście procent. Już dziś ponad połowa Polaków robi zakupy w Internecie, a liczba ta będzie w dalszym ciągu rosła. Najbliższa przyszłość e-commerce to dalszy rozwój sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych oraz skuteczne wdrażanie strategii omnichannel – czyli spójnego i zintegrowanego zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży i komunikacji. Nie będzie to możliwe bez skutecznych działań promocyjnych online, kompleksowej i błyskawicznej obsługi klienta oraz nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Te wszystkie obszary stanowią przedmiot konkursu „Mistrzowie e-commerce”, którego głównym partnerem jest ABC Data.

Od czasu do czasu media związane z branżą handlu internetowego zwiastują, że nadchodzący rok będzie „rokiem mobile”. Trudno się z tą tezą nie zgodzić. Dziś nie wyobrażam sobie budowania strategii obecności marki w Internecie bez uwzględnienia w niej kanału m-commerce – obszaru handlu elektronicznego, w którym główną rolę odgrywają urządzenia mobilne.

Mobile Communication between Companies

Według raportu IAB pt. „Internet 2015/2016” udział użytkowników korzystających codziennie z Internetu wykorzystujących do tego celu smartfony i telefony komórkowe wynosi już 69%, co stanowi jedynie 6% mniej od użytkowników wykorzystujących do tego celu laptopy lub komputery stacjonarne. Ponadto co czwarty respondent deklaruje, że jednym z jego podstawowych urządzeń do przeglądania sieci jest tablet. Paliwem napędowym zmian jakie zachodzą w obszarze handlu elektronicznego jest ponadto rozwój nowych metod płatności mobilnych. Konsumenci wraz z rosnącą świadomością oraz globalnym problemem związanym z ograniczonym zasobem czasu wolnego starają się optymalizować codzienne obowiązki,  również te związane z obszarem zakupów. Z pomocą przychodzą tutaj platformy e-commerce oraz dostawcy e-płatności, których celem nadrzędnym jest optymalizacja ścieżek zakupowych oraz tworzenie metod płatności wymagających jak najmniejszej ingerencji płatnika. Efektywne spełnienie tych potrzeb skutecznie realizowane jest poprzez urządzenia mobilne.  Intensyfikacja migracji klientów klasycznych sklepów online do ich mobilnych wersji staje się zatem kluczowym celem biznesowym wielu przedsiębiorstw działających online.

Kolejnym istotnym aspektem wzmacniającym rosnący udział m-commerce w globalnym handlu internetowym jest dynamiczny wzrost obszaru Internet of Things. Ilość urządzeń w sieci IoT wzrośnie do ok. 50 miliardów w 2020 roku. Poza wzrostem ilości smartfonów czy tabletów należy zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo zmieni się sposób konsumowania treści na wielu urządzeniach jednocześnie lub w jednej sesji (tzw. multiscreening). Czy polski rynek e-commerce jest na to gotowy? W najbliższym czasie ogromnie zyskać mogą te firmy, które już teraz skutecznie wdrożyły strategię omnichannel, posiadają prężnie działający kanał sprzedaży m-commerce, prowadzą działania promocyjne online, obsługują klienta spójnie we wszystkich kanałach i wspierają swój handel nowoczesnymi rozwiązaniami logistycznymi. Takich przedsiębiorców zapraszamy do udziału w konkursie „Mistrzowie e-commerce„, którego jesteśmy głównym partnerem. Więcej informacji na samym dole.

Nietrudno sobie wyobrazić taki scenariusz – codzienne zakupy w popularnej sieci handlowej rozpoczynamy skanując zdjęcia najważniejszych produktów z ekspozycji wykorzystującej wyświetlacze LCD na stacji metra, kontynuujemy je na ekranie smartfona jadąc komunikacją miejską, a finalizujemy na ekranie dotykowym naszej lodówki, gdzie po wnikliwej analizie zawartości uzupełniamy ostatecznie koszyk o brakujące produkty spożywcze. A po przyjeździe kuriera dokonujemy płatności zbliżeniowej wykorzystując protokół NFC w naszym smartwatchu. Przytoczona historia, która jeszcze kilkanaście lat temu mogła przywodzić na myśl kadr z filmu science-fiction, dzisiaj staje się już rzeczywistością.

Bezsprzecznie kontakt z rozwiązaniami wykorzystującymi potencjał m-commerce w zakresie produktów i usług skierowanych do konsumentów jest zjawiskiem powszechnym. Przykładem może być dostęp do naszego banku, płatność za bilety komunikacji miejskiej czy opłacanie miejsca parkingowego w centrach aglomeracji. Należy jednak wspomnieć, że m-commerce równie dynamicznie rozwija się w obszarze B2B. Coraz więcej podmiotów działających na rynku dystrybucji  produktów i usług stara się wykorzystać potencjał kanału mobile do maksymalizacji zasięgu  swojej oferty oraz skrócenia czasu dostępu do kluczowych informacji swoim partnerom biznesowym. Mając na uwadze rosnący udział użytkowników wykorzystujących urządzenia mobilne w bieżącej działalności biznesowej, a także jakość i szybkość dostępu do oferty handlowej ABC Data S.A., jednym z kluczowych elementów realizowanej obecnie strategii E-commerce w spółce jest wdrożenie mobilnej wersji platformy InterLink.

Konrad Zach
Dyrektor E-commerce w ABC Data

ABC Data zaprasza do udziału w konkursie „Mistrzowie e-commerce”!

Jako rynkowy lider w dziedzinach dystrybucji IT i elektroniki użytkowej doskonale zdajemy sobie sprawę z rosnącej roli e-commerce i nowoczesnych platform internetowej obsługi klientów. Jesteśmy prekursorem korzystania z tych rozwiązań w Polsce i od lat systematycznie rozwijamy narzędzia e-commerce, dlatego zostaliśmy głównym partnerem organizowanego przez „Wprost” konkursu „Mistrzowie e-commerce”. Niniejszym zapraszamy do udziału w nim wszystkich przedsiębiorców zajmujących się e-handlem.

Jak zgłosić udział w „Mistrzowie e-commerce”? Wystarczy wypełnić ankietę i przesłać ją do 22 września na adres mistrzowie@wprost.pl. Zgłaszać można przedsięwzięcia w kilku kategoriach: design platformy, oferta lub model biznesowy, wdrożenie strategii omnichannel, kanał m-commerce, działania promocyjne online, obsługa klienta oraz logistyka.

– Klienci cenią sobie robienie zakupów w sklepach tradycyjnych oraz w e-sklepach i zwykle nie zamierzają zastępować jednej metody zakupów inną. Chcą za to mieć możliwość ich łączenia, co daje pełną swobodę miejsca i czasu robienia zakupów – zauważa prezes Naszej Grupy, Ilona Weiss.

Regulamin konkursu oraz ankieta są dostępne pod linkiem.

Najlepsze przedsięwzięcia zostaną zaprezentowane na łamach „Wprost”. Wręczenie nagród odbędzie się 3 października podczas gali Innowatory „Wprost”, której gościem honorowym będzie wicepremier Mateusz Morawiecki.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.