Rynek myszy i klawiatur w Polsce 2018

Rynek komputerów zmienia się, dostosowując do potrzeb oraz oczekiwań klientów indywidualnych i biznesowych. W publikowanym tradycyjnie każdego roku podsumowaniu sytuacji na rynku PC magazyn CRN nazwał obecny czas „cichą rewolucją”, pisząc m.in. o odchodzących do lamusa tradycyjnych desktopach w obudowach ATX.

To wielokrotnie wspominana w artykułach potrzeba większej mobilności konsumentów, ale też ich rosnące zainteresowanie sprzętem o wyższej jakości, wyznaczają w dużej mierze kierunek rozwoju komputerów. Już nie tylko gracze, od zawsze zainteresowani nowinkami technologicznymi i produktami z górnej półki, szukają komputerów, laptopów i peryferiów wyróżniających się solidnością wykonania i licznymi funkcjonalnościami. Widać to też w wynikach badań przeprowadzonych w 2018 roku przez GfK, w których analizie poddano sprzedaż myszy i klawiatur w ujęciu wolumenowym i wartościowym.

Jak kształtuje się obecnie sprzedaż myszy i klawiatur na polskim rynku?

Wolumenowo zanotowały kilkuprocentowy spadek rok do roku przy jednoczesnych wzrostach w ujęciu wartościowym. Pewnym wyjątkiem są tutaj gamingowe klawiatury, które odnotowały wzrosty sprzedaży zarówno wolumenowo, jak i wartościowo. Może mieć to związek z coraz większym zainteresowaniem graczy sprzętem dedykowanym do gier. Charakteryzujące się ergonomicznym kształtem klawiatury gamingowe, wyposażone w tak pożądane przez pasjonatów wirtualnej rozrywki funkcjonalności, jak anti-ghosting czy blokada klawisza Windows, a często też wyróżniające się efektownym designem,  przyciągają uwagę konsumentów.

Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanymi infografikami na bazie danych GfK. INF_5

INF_6

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.