Świat przenosi się do Wirtualnej Rzeczywistości

Świat nie stoi w miejscu. Nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania i gadżety, których celem jest ułatwienie lub uprzyjemnienie życia ludziom na całym świecie. Producenci zaskakują kolejnymi pomysłami, przełamując bariery i rewolucjonizując rozmaite gałęzie rynku. Dzisiaj coraz głośniej o zmianach, które może wprowadzić wirtualna rzeczywistość (VR).

Poprzednia dekada przyniosła gwałtowny wzrost popularności smartfonów, które w ciągu kilku lat stały się niezbędnym elementem życia każdego człowieka. Łączące funkcje telefonu komórkowego i przenośnego komputera, urządzenia te zrewolucjonizowały sposób komunikacji i funkcjonowania setek milionów osób. Dzisiaj to właśnie z ich pomocą większość użytkowników sieci odwiedza ulubione strony, śledzi aktywności znajomych na portalach społecznościowych, pracuje, dba o zdrowie i prowadzi swoje życie towarzyskie. Kilka milionów dostępnych na nie aplikacji, sprzedawanych w wirtualnych sklepach Google’a i Apple’a, pozwala dostosować smartfona do własnych potrzeb i prowadzonego aktualnie trybu życia. Małe urządzenie staje się przedłużeniem dłoni, oknem na świat i osobistym asystentem. A wszystko za sprawą prostoty, niewielkich rozmiarów i wszechstronności.

Virtual reality smart phone glasses new technology

Czy wirtualna rzeczywistość ma szanse zmienić życie ludzi w podobny sposób? Mocno liczą na to nie tylko producenci okularów Oculus Rift, HTC VIVE czy PlayStation VR, ale też producenci aplikacji, gier, a nawet filmów i firm podróżniczych. Wszyscy intensywnie pracują nad projektami dedykowanymi nowej technologii, nie bez racji zakładając, że wirtualna rzeczywistość może istotnie uatrakcyjnić i przyspieszyć rozwój ich biznesu.

Owszem, jest jeszcze droga. Choć smartfony też początkowo były drogie, ale z upływem czasu stały się przystępne dla milionów Polaków. Podobnie może być z nową technologią VR: jest w stanie wpłynąć na funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw oraz zmienić sposób spędzania wolnego czasu. Z jednej strony stanowi kolejny krok w rozwoju komunikacji międzyludzkiej, co otwiera furtkę dla międzynarodowych, działających w wielu państwach przedsiębiorstw. Z drugiej potrafi udawać klub fitness, kino, klub planszówkowy. Daje okazję, by w ramach wolnego wieczoru poczuć się, jak zawodowy kierowca wyścigowy, podróżnik czy bohater filmu grozy.

Jest to świetna wiadomość także dla ABC Data. Już dziś widzimy rosnące zapotrzebowanie na wydajniejsze karty graficzne i procesory, które umożliwiają płynne konsumowanie wirtualnej rzeczywistości. Tak jest zresztą nie tylko w Polsce, ale też w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie działamy.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.