Niszczarki kluczem do bezpieczeństwa danych!

Zabezpieczanie danych osobowych i poufnych firmowych informacji, to jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoją obecnie przedsiębiorstwa. Powodów by je chronić jest wiele, ale dwa z nich są szczególnie istotne. Pierwszym są międzynarodowe przepisy RODO, które nakładają na organizację określone obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych. Drugim jest po prostu wizerunek. Wyciek informacji o klientach to ogromna strata wizerunkowa dla każdego przedsiębiorstwa, tak światowego gracza, jak i lokalnego lidera. 

Dane w śmietnikach

Pomimo narastającej cyfryzacji, wciąż wiele cennych informacji przechowywanych jest na papierowych wersjach dokumentów. Faktury, korespondencja, umowy, rachunki – wystarczy wejść do działu księgowości przeciętnej firmy, aby znaleźć segregatory wypełnione tzw. papierologią. Tymczasem jak pokazało badanie kontrolne, przeprowadzone przez GIODO (obecnie UODO) na potrzeby kampanii „Nie daj się okraść, chroń swoją tożsamość”, w śmietnikach można znaleźć komplety informacji firmowych czy dotyczących osób prywatnych. Jak czytamy w raporcie „Śmietniki pełne danych osobowych”, z 28 października 2014 roku:

„Z badania przeprowadzonego na terenie MPO w Warszawie, podczas których przeanalizowano zawartość 4-tonowego kontenera z makulaturą papierową, wynika, że wśród pochodzących z biur dokumentów niezniszczonych było aż 93%, zaś wśród tych z domów prywatnych aż 87%.”

Informacje pochodzące z biur, można sprzedawać, psując tym samym wizerunek firmy, a wykorzystując dane pochodzące z dokumentów domowych (faktury VAT, rachunki, pisma urzędowe, korespondencja bankowa) potencjalny oszust mógłby wziąć kredyt i obciążyć jakiego kosztami, nieświadome tego osoby.

Jak się chronić?

Jedynym sposobem ochrony przed wyciekami danych z papierowych dokumentów, jest ich dokładne niszczenie. Można robić ręcznie, marnując tym samym mnóstwo czasu i energii. Albo postawić na niszczarki, które ze wszystkimi papierkami rozprawią się w mgnieniu oka. Niszczarki to jednorazowa inwestycja w bezpieczeństwo danych. W ofercie ABC Data znajduje się seria niszczarek Beaver, wyprodukowana przed firmę Natec, które zapewniają najwyższą jakość niszczenia i są zgodne ze standardami RODO.

W tej serii znajdują trzy typy niszczarek:

  • Office Plus
  • Office
  • Home

Opcja Home najbardziej nada się do domu albo małego, kameralnego biura. Kompaktowe wymiary, sprawiają, że wpasuje się w każdy kąt, a dzięki funkcji automatycznego startu i stopu, wystarczy jedynie włożyć dokumenty, które chce się zniszczyć, a niszczarka samoistnie zamienia je w ścinki.

Wersja Office przeznaczona jest dla średnich i dużych biur, gdzie niszczy się standardową ilość papierów. Spełnia kryteria bezpieczeństwa DIN P3, czyli unijną normę dla poufnych firmowych dokumentów. Jednorazowo jest w stanie zniszczyć nawet dziewięć arkuszy papieru, a system zabezpieczeń chroni sprzęt przed przegrzaniem podczas długotrwałej pracy.

Typ Office Plus to wybór dla bardzo dużych biur, gdzie jest potrzeba niszczenia dużej ilości dokumentów. Jednorazowo może zniszczyć nawet dziesięć arkuszy papieru, a piętnastolitrowy kosz, pomieści w sobie wiele pozostałości po dokumentach. Ta wersja poradzi sobie także z kartami kredytowi i innymi płaskimi, plastikowymi przedmiotami.

Niszczarki firmy Natec umożliwiają łatwe pozbycie się nadmiaru dokumentów zawierających poufne dane bez obawy o ich bezpieczeństwo. Wszystkie wyżej wymienione niszczarki znajdują się obecnie w ofercie ABC Data.

Udostępnij ten artykuł na:
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Aby pobrać zawartość wpisz swoje imię i email
Twoje dane są bezpiecznie. My też nie lubimy spamu.